Københavnske venture-millioner til Aalborg-virksomhed

Den nystartede danske teknologifond Promentum Equity Partners har netop tilført et tocifret millionbeløb til den aalborgensiske it-virksomhed AskCody, der på få år er blevet en global leverandør af intelligente værktøjer til planlægning og afholdelse af møder.

Mere end én million møder i Norden, Kina, Australien, Mexico, Canada, USA og Irland afvikles allerede gennem AskCodys avancerede software. Hver måned. Det er der store perspektiver og udviklingsmuligheder i, for virksomheder over hele verden spilder dagligt masser af dyrebar tid på alt, hvad der har med planlægning og afholdelse af møder at gøre.

Derfor er det globale potentiale for AskCody meget stort, vurderer Promentum Equity Partners, der altså fra i dag er medejer af AskCody.

• Potentialet for AskCodys produkter er isoleret set meget, meget stort, og selskabet har endnu ikke udnyttet sit fulde potentiale på verdensmarkedet. Samtidig får vi adgang til en stor mængde data om, hvordan virksomheder afholder møder, og det kan vi anvende til at gøre AskCodys løsninger endnu bedre. Vi er derfor meget tilfredse med at være blevet en del af ejerkredsen bag et allerede ambitiøst og dygtigt hold af medarbejdere i Aalborg, som har vist, at de forstår at drive en succesrig forretning, siger Janos Flösser, Senior Partner i teknologifonden Promentum Equity Partners.

Promentum Equity Partners er en ny dansk teknologifond, der blev stiftet i august 2016 af Secure Alternative Investments A/S i tæt samarbejde med Promentum Capital A/S. Secure Alternative Investments forvalter i dag 15 alternative investeringsfonde med en samlet kapital på ca. DKK 2,4 mia.

Promentum Capital blev stiftet i 2014 af fire partnere med stærk teknologiindsigt og en solid track-record, bl.a. fra computerspilindustrien med Hitman og Tomb Raider som nogle af de største succeser. Promentum-teamet er baseret i København og har desuden en softwareudviklingsvirksomhed med godt 40 ansatte i Lahore, Pakistan. Med investeringen i AskCody har Promentum Equity Partners i alt 15 investeringer i danske teknologivirksomheder. Den erfaring gør ifølge stifteren af AskCody Promentum Equity Partners til den helt rigtige samarbejdspartner og medejer.

• Vi har fra dag ét ønsket at skabe en af landets mest attraktive it-arbejdspladser, og på blot et år er vi vokset fra nogle ganske få medarbejdere til i dag at være 16 på kontoret i Aalborg. Hvis vi skal leve op til efterspørgslen og cementere den succes, vi allerede har haft med at sælge vores løsninger rundt om i verden, har vi brug for flere muskler og masser af erfaring med at vækste en it-virksomhed. Vi har haft et tæt samarbejde med Promentum-teamet i løbet af det seneste halvår, og derfor følger vi os sikre på, at Promentum Equity Partners er et optimalt match for os, siger Allan Mørch, stifter af og CEO i AskCody.

AskCodys software til planlægning og afholdelse af møder er målrettet de millioner af medarbejdere verden over, der dag ud og dag ind spilder en masse tid på netop møder. I gennemsnit spilder 40 pct. af medarbejderne i en stor organisation 30 minutter om dagen på at planlægge møder, indkalde til dem, bestille forplejning, lede efter ledige mødelokaler, printe adgangskort og kontere udgifterne i økonomisystemet. Det koster virksomhederne millioner af kroner i tabt effektivitet.

AskCodys software binder i stedet det hele sammen i én integreret løsning, som medarbejderne har adgang til direkte via mail- og kalendersystemet. Det betyder, at receptionen, ledelsen, it-afdelingen, kantinen, rengøringen og finans alle har adgang til de samme data om møderne. Dermed elimineres en meget stor del af tidsspildet. Samtidig sikrer AskCodys løsning, at eksempelvis rengøringen aldrig mere skal gøre rent i mødelokaler, der ikke har været i brug, og at dobbeltbooking af lokaler ikke kan forekomme.

En anden vigtig del af AskCody er udviklingen af digital wayfinding til brug indendøre i store bygninger, hospitaler, museer, universiteter, shoppingcentre, m.v. Det kan integreres med værktøjerne til mødeafholdelse, så gæster i huset nemt kan finde vej. Samtidig fungerer AskCodys skærmløsninger som en virtuel receptionist, som gæster kan registrere sig hos, når de ankommer. Også den del er integreret med de øvrige løsninger, så den mødeansvarlige automatisk får besked.

AskCodys løsninger er cloudbaserede og integreret med Microsoft Exchange, Office 365 og Google Calendar. Mere end 100.000 brugere anvender lige nu AskCodys software til planlægning og afholdelse af mere end en million møder om måneden. Den nye kapital skal dels anvendes til finansiering af videreudviklingen af AskCodys software, dels til at accelerere selskabets globale vækst.

Sign up for the blog e-mails